Orkaanseizoen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Michel Teela - WaarBenJij.nu Orkaanseizoen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Michel Teela - WaarBenJij.nu

Orkaanseizoen

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

21 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Ik laat maar weer is wat horen van het zon en regen overgoten eiland. Het orkaan seizoen is begonnen en dat is goed te merken. Op droge dagen is het wind stil en bloedheet. Op andere dagen regent het pijpenstelen en loopt alles onder water. tot 50 cm hoogte en dan is snap je waarom ze allemaal hier in jeeps en alles rijden. We hebben een storm gehad en internet lag plat. Maar hier nog steeds alles op en top.

40 uur werken in de week begint me nu wel te slopen. wordt heel makkelijk ziekjes enz. Dus vitamine pillen en bakken met fruit en dan gaat het wel weer.

Ik ben nu echt begonnen met mijn duikcursus en heb nu al 2 duiken gemaakt. De eerste duik was bij het huisrif van Atlantis. Het is echt leuk. We moeten verschillende oefeningen doen om bekend te worden met het materiaal en om bekend te worden met noodsituaties. Sommige oefeningen zijn dus ook vrij heftig om dat je niet weet wat te doen. Om een idee te geven moesten we net doen of je ademautomaat kapot gaat en een soort van lek wordt en dan moesten we daarmee ademen wat echt heel moeilijk gaat omdat je mond compleet vol wordt geblazen.

We hebben een strand feest gehad op playa port marie dat door wereldstage georganiseerd werd. zo`n 200 studenten feesten op het strand was heel gezellig. Daarna zijn we door gegaan naar Bermuda voor de after party. Zondag met een beetje hoofdpijn voor het eerst de natuur bekeken van het eiland. Onze huisbaas Alberto heeft mij Marloes, Chantal, Andries, Stephanie en haar moeder mee genomen naar het Hato platfrom. In zijn Jeep reden we over de hobbelige weggetjes naar de eerste stop gegaan wat in de St. Joris baai was. Een plaats waar veel gekite surft word er was een soort ja strandtent gemaakt alleen maar uit drijfhout en alles was aanspoelt. Zo waren er surfplanken, slippers en netten gebruikt zag er echt leuk uit. Vervolgens zijn we naar de mond van de baai gegaan en daar rond gekeken. Next stop was het hoogte punt van de tour de hato grotten met vleermuizen en alles. Door de grot om hoog lopend kwamen we uit op een uitzichtpunt en hebben we een paar mooie plaatjes geschoten. Op de terug weg naar een lokaal terrasje geweest dat uit keek over de zee. De dag geëindigd bij het Subway restaurant voor een overheerlijk broodje.

Vorige week lekker gewerkt en iedere keer vroeg naar bed geweest. Donderdag voelde ik me weer beter dus ben ik wel uit geweest naar De Tijd en daarna naar Cinco. Vrijdag was het op het werk echt zwaar maar goed dat heb je dan. Vrijdag was er een feest GOUD IS FOUT met allemaal foute muziek en alles. Ik en Smoos hadden een eigenhandig een shirt bedrukt in het goud met de tekst GOUT IS FOUD. Eenmaal daar aangekomen was ik zo moe dat ik rechtsomkeert heb gemaakt en naar bed ben gegaan om fit te zijn voor het duiken. De eerste duik van de dag met de oefeningen ging goed de tweede ging niet goed door mijn verkoudheid en ik kom dan ook niet onderwater zonder pijn te krijgen in mijn voorhoofdsholte. Heb de duik dan ook niet gemaakt helaas. Zondag ben ik met Niek, Laurens en Lex naar Playa Forti te gaan en weer te gaan springen maar dat werd verziekt door de regen. We zijn een rondje gaan rijden over het eiland naar een leeg staand resort. Het leek net een spook stad en de weg er naar toe was niet veel beter. De koeler van mijn auto kon het niet meer aan stonden we een tijdje vast op een mooi uitzicht punt wat geef straf was.Desondanks nog op tijd voor het happy hour bij Wet en Wild en een gezellig avond daar gehad in regen dansend.

De auto word nu gemaakt dus konden we vandaag lopend naar het werk. Geen pretje om in je lange broek, nette schoenen etc. met 32 graden in de zon naar werk toe te lopen. Vanavond ben ik uit eten geweest naar De Heren waar de salade in de aanbieding was. Smaakte super dus voor herhaling vatbaar.

Ik ga nu lekker slapen! Laat maar wat weten uit Twente :D !

  • 21 September 2010 - 17:21

    Bob:

    Zoo ff een tijd niet meer gekeken en BAM daar is weer een verhaal. je verhalen worden gelukkig beter ahah! naja hoor al wel dat je vermaakt daar alleen zijn er geen leuke vrouwen op het eiland ?? lees er niks over ;)

    spreek je x

  • 25 Oktober 2010 - 16:17

    Emmy:

    hallo michel. al een tijdje niet gezien van je reisverslagen. mail je nog eens. het is alweer bijna november . nog 2 maanden in je stage zit er al weer op. volhouden!!!

    groetjes,

    emmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2011

Wijzig plaats naam

03 Januari 2011

Oud jaar op Curacao

21 December 2010

Eindelijk klaar met stage:D

30 November 2010

Aruba!

03 November 2010

Orkaan Tomas
Michel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 13561

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 03 December 2014

Thailand & Australië

30 Juli 2010 - 21 Januari 2011

Stage Curacao

Landen bezocht: