Oud jaar op Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Michel Teela - WaarBenJij.nu Oud jaar op Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Michel Teela - WaarBenJij.nu

Oud jaar op Curacao

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

03 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

He allemaal!

Gelukkig Nieuwjaar!! Ik hoop dat jullie allemaal een goede jaarwisseling hebben gehad!! Hier is oud en nieuw in ieder geval goed gevierd. Er wordt hier heel veel vuurwerk afgestoken. Overal zijn vuurwerkshows bij verschillende bedrijven. Dat begint al vanaf 27 december iedere avond wel 2 of 3 shows.

Op 31 januari zijn we wezen barbecueën bij sunset waters een resort dat failliet is gegaan en waar je ongestoord met vuurwerk alles kunt afbreken. Daar hebben we ons zeker een tijd mee vermaakt. Net kleine kinderen haha.

Om 7 uur hebben we eerst de Nederlandse Nieuwjaar gevierd bij de Tropen waar het nodige vuurwerk de lucht in ging. Na daar een biertje te hebben gedaan zijn we naar huis gegaan om even om te kleden enz. Thijs en ik zijn om half 12 naar Brion Plein te gaan waar het helemaal vol stond met mensen vanwege het vuurwerk. Daar een oliebol gegeten met een glaasje champagne erbij. Toen begon het ongeveer een kwartier voor 12 uur te regenen en zijn we naar een huis geweest van een meisje die we daar tegen kwamen met Marco, Stefan en Arjen. Ergens in de achterbuurt van Otrobanda hebben we oudjaar gevierd met zijn 7en op het balkon van het huis. Na daar de buurt zijn door te gaan om alle mensen daar gelukkig nieuwjaar te wensen. We hadden al kaartjes gehaald voor Wet and Wild dus hebben we daar de rest van de avond doorgebracht.

Nieuwjaarsdag begon al vroeg iets te vroeg als je het mij vraagt 10 uur waren we op voor de nieuwjaarsduik. Thijs, Wesly, Marco, Arjen en ik. Door unox gesponserde nieuwjaarsduik was echt heel gezellig met erwtensoep en alles er bij. Daarna zijn we daar op het strand gebleven met veel bekenden nog een drankje gedaan. Om 6 uur was ik te moe voor woorden en sliep ik direct.

2 januari is de eerste zondag van het jaar en wordt hier bestempeld als fuikdag. Het is een feest in de Fuikbaai waar echt gigantisch veel boten op af komen. Wij zijn daar met 5 man naar toe geweest met een boot van Bavaria geweest die hadden daar een vlot neergelegd en muziek geregeld dus dat was heel gezellig. Luchtbed mee genomen dus tussendoor nog geen rond gebuurt overal. Was echt een mooi en origineel feest.

kerst hebben we ook nog gehad en ben ik met het huis uit eten geweest bij el gaucho een Argentijns grill restaurant met een verpletterend uitzicht over Willemstad. Ook hebben we gebarbecued wat ook gezellig was.

Ik hoop dat jullie ook fijne dagen hebben gehad.

Groeten Michel