Get used to enjoying live - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Michel Teela - WaarBenJij.nu Get used to enjoying live - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Michel Teela - WaarBenJij.nu

Get used to enjoying live

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

24 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon dia!

Zo schrik wel ff als ik naar de datum kijk! nu al weer 24 dagen hier! gaat heel snel!.

Veel gebeurd en veel niet gebeurd! Die duikcursus moet nog steeds van de grond komen. Krijg je met studenten he na de 23ste is de studiefinanciering weer binnen en dan kan alles weer is eens weer. Dus nu mijn medebewoners in het Lido alles weer kunnen betalen gaan we hopelijk (nu zeg ik maar voorzichtig) dit weekend met de eerste introductie duik.

Nou wat heb ik allemaal gedaan? ik was gebleven bij dat er 2 nieuwe mensen zouden aankomen bij het Lido. Het werden er uit eindelijk 3 namelijk Claudia, Dennis en Simone aKa Smoos. Die avond zijn we naar Bermuda geweest met zijn 3en omdat de rest aan het afhaken was. Met Marloes en Claudia hebben we geprobeerd de dansvloer onveilig te maken maar er was te veel Antilliaanse concurrentie. Helaas. Het bleef bij gesprekken over waar we vandaan kwamen en wat we voor school deden enz. Nou Claudia doet dus net als mij MER is ook gaan stage lopen bij empire dus dat is collega nummer 1 van de stagelopers.

Zaterdag was een sloom dagje langzaam op staan en toch maar de moet verzamelen om in de zon te gaan liggen. Met mijn stomme hoofd olie op mijn benen gesmeerd omdat ik vond dat het voorgaande weekend ze niet eens verkleurd waren. Laat ik het kort houden dit weekend wel, egaal rood. Na een wasje te hebben gedraaid zijn we naar de duikschool heen gereden om te informeren naar prijzen en hoe we de duiken konden inplannen enz. De beste keuze was Atlantis (atlantisdiving.com) 375 gulden als we met 4 stagelopers zouden gaan duiken. En dat is dus de reden waarom we niet hebben gedoken tot nu toe we waren op dat moment met zijn 3en. S avonds iets gedaan wat we op zaterdag niet snel weer doen namelijk weer naar Bermuda geweest maar was niet echt succes. Was een soort Braziliaans carnaval thema heel leuk maar niet als je niet zo kan dansen. Dus toch maar ff langs Mambo beach geweest op de terug/om weg.

Zondag besloten om met 8 mensen naar Cas boa strand te gaan. Met 8 brakke mensen begint de antilliaanse klok in te treden dus we waren later vertrokken dan normaal. Dennis en Jeroen zijn absoluut geen voorbeeld van Sebastiaan Loeb want als ze naar het westen van Willemstad moesten zijn gaan ze naar het zuidoosten :P. gelukkig had ik wel een goede navigator en reed ik in mijn vaal verkleurde rode scheurijzer genaamd cutie meteen goed. De naam is onderhand al gewijzigd naar rammelbak. Het strand was MIND BLOWING zoals in de foto`s alleen dan wel met een paar mensen er op. Helder blauw water en exotische parasols gemaakt van palmboom blaren. Het vage is wel dat je hier bijna overal moet lappen voor de stranden en dan daarna nog een keer voor de bedjes enz. Maar goed dan heb je het vakantiegevoel ook wel weer te pakken na een uur kwamen top coureurs Dennis en Jeroen met Clau en Marloes aan het maken we het vakantie gevoel compleet met een Amstel Bright (ja Amstel maar dan wel in de Corona variant voor de bierkenners). Cas Boa werd gelijk de eerste ervaring met de onderwater wereld door de camera van smoos die een 5 meter onder water kan. Wat een uitvinding!! foto`s komen nog no worries het is de antilliaanse mentaliteit die alles vertraagt.
Op de terug weg lekker de MAC gepakt en daarna aan/in het zwembad afgepilst.

Door de weeks was het afzien op werk met veel hetzelfde werk en de weinige uurtjes slaap die begonnen te werken. Woensdag kwam de man met de hamer langs en het stand zei om op tijd naar bed te gaan. Dus dan donderdag maar weer naar cinco. Eerst onbeperkt spareribs gegeten dan bedenk je pas hoe goed de spareribs in Delden zijn. Maar smaakte nog steeds goed. Van 10 tot 11 is happy hour dus brights voor 3.5 gulden of te wel geen geld. Lekker gedanst en vrijdag lekker kapot gegaan op werk.

Vrijdag is Bermuda dag en weer waren er new arrivals dus de groep werd weer groter. Latertje geworden dus zaterdag maar kalm an gedaan. Lekker naar een strandje geweest met Claudia (de rest lag nog in bed) en hebben we de Caras baai is verkend. Het is een groot schiereiland met afgelegen keien strandjes. Toen we terug kwamen hebben we met zijn allen de BBQ aan gestoken en kwamen er nog een paar mensen van de Nieuwstraat (een andere locatie voor studenten). Daarna weer de vaste prik door gezet en afgepilst bij het zwembad. Smoos haar camera heeft mooie plaatjes geschoten onder water in het zwembad.

Zondag hebben we de toerist gespeeld en zijn we naar het strand Cabana geweest wat hetzelfde gemaakte strand is als Mambo en Lions Dive. Aansluitend begint van 5 tot 6 op Mambo en van 6 tot 7 bij Wet en Wild het happy hour. Dus daar hebben we Happy gebruik van gemaakt. Het schijnt daar de bomb te zijn als alle studenten er allemaal zijn.

Maandag begon de werk week weer en was Chantal er bij weer een nieuwe collega. Zij slaapt ook bij het Lido en sinds dien de auto gedeeld dus scheelt weer in de kosten. Weer veel uit eten geweest en als je weet waar je moet zijn is het totaal niet duur. gemiddeld ben ik 16 gulden kwijt zown 8 euro. Nu ik eenmaal gesetteld ben wou ik toch een keer de antilliaanse keuken proberen en heb ik voor 8,5 gulden een ossenstaart gehaald. Smaakte verdomd goed ondanks de scheve gezichten van iedereen en de grote hoeveelheid botten die er in zitten. Smoos vond het ook een leuk idee om leguaan te gaan eten dus dat moet ook nog maar een keer gebeuren.

Vrijdag avond zijn we begonnen met een BBQ/borrel bij wereldstage(het bedrijf dat alles voor mij heeft proberen te regelen). Het was van 7 tot 9. We kwam om kwart voor 8 aan het de BBQ was nergens meer te bekennen na 2 biertjes was het kwart over 8 en ging de muziek uit. Nou als je alles bij elkaar optelt, van de huisvesting die gerenoveerd wordt wat niet gemeld werd, de vlucht die te toevallig naar 2 dagen eerder is verplaatst zodat ik nog 2 dagen in
kon worden gewerkt door een stagair die daarna weg ging en dan nog meer kleine dingen heb ik dus geen goed woord meer over voor dit bedrijf.
Omdat het zo vroeg afgelopen was zijn we uit eten geweest bij het Wilhelmina plein. Ik heb hier gigantische honger en eet dus van iedereen alles op wat ze niet meer moeten hebben. Ik ben trots gekroond tot meneer otto of de clico (A). De avond hebben we afgesloten in Bermuda(waar anders).

Zaterdag zijn we naar Playa Forti geweest. Dat is een strand bij westpunt. De hele westpunt liggen kleine strandjes omringt door hoge rost wanden en laat je nou bij Playa Forti van zo`n rostwand af kunnen springen. Michel in zijn element haha. De weg naar westpunt is ook helemaal de moeite waard met de weggetjes met grote gaten die op laag en om hoog gaan. Na iedere bocht of heuvel is het weer een verrassing of je vol in de ankers moet of het gaspedaal totaal naar de bodemplaat moet brengen. Dat houdt het auto rijden tenminste uitdagend. En als je dan nog niet genoeg uitdaging hebt je gehad ga je op de terugweg een potje rechts inhalen wat hier de normaalste zaak van de wereld is. Na even rustig te zijn gaan eten zijn we naar Mambo geweest met alweer the new arrivals die allemaal zo jet lagged waren als het maar kan. Sociale ik heb er een paar weg gebracht en vervolgens met Marloes, Claudia, Niels en Alberto(de meest relaxte huisbaas ooit) de deur dicht gedaan. Dat gaat een beetje moeilijk op het strand maar de beeldspraak doet het goed vanavond.
Na zondag om half 12 mijn nest te zijn uit gerold zijn we naar Playa Porta Marie geweest. Het was een hel om het eindelijk te vinden omdat de oude weg er naar toe gesloten is. Tja en als je dan persee de korste route wilt hebben wordt dat lastig. Toch gekomen ook een heerlijk strand maar mij iets te druk en schreeuwende kinderig. Ik wou nog naar Wet&Wild maar verstandig om 10 uur naar bed gegaan.

Vandaag zijn we voor het eerst met een grote groep op werk geweest. Er zijn 2 stagebegeleiders ingevlogen van NL omdat er ipv 3 nu 9 stagairs zijn. Echt relaxte gasten dus maakt werk er weer leuker op. Vanavond eerst naar de carcasbaai geweest en aan een strandje gezien hoe de zon in de zee verdween. Het vakantie gevoel slaat gelijk weer in zodra de nette blouse weer uit gaat.

Ik ga nu de ratten, kakkerlakken en gekko`s een nacht kus geven en dan ga ik lekker slapen. Voor jullie goede morgen want het is al 6 uur voor jullie.

Hastalapasta dit was de villa. En tot de volgende keer.

• 24 Augustus 2010 - 07:28

Lorynn:

Tjonge jonge wat een verhaal! Maar vooral veel aan het feesten dus;) Vind je je stage nou wel wat leuker dan?

xxx

• 24 Augustus 2010 - 12:00

Tom:

Kerel,

net even de verhalen doorgelezen, klinkt allemaal wel vet wat je daar uitspookt! Alleen je moet niet te veel in de kroeg hangen:P

Hopelijk onderhoudt je deze waarbenjij.nu ook goed zodat ik veel verhaaltjes kan lezen;)

Rustig an,

Tom

• 24 Augustus 2010 - 15:02

Simone Van Den Berg:

Haha, je schrijft lekkere verhalen Mich... Leuk om te lezen!!!
    Kus

• 29 Augustus 2010 - 16:50

Bob:

laten we hopen dat je nog wat mee krijgt van je stage ;)