Bye Koh Tao Hello Ozz! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michel Teela - WaarBenJij.nu Bye Koh Tao Hello Ozz! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michel Teela - WaarBenJij.nu

Bye Koh Tao Hello Ozz!

Door: Michel Teela

Blijf op de hoogte en volg Michel

02 Januari 2014 | Australië, Sydney

Nadat ik mijn instructeursdiploma heb gehaald ben ik nog een stap verder gegaan. Een opleiding tot Master Scuba Diver Trainer. In deze opleiding leer je hoe je mensen specialty`s kunt leren. Er zijn er een heleboel maar ik heb gekozen voor wrak, diep, nacht, nitrox, navigatie en onderwaterfotografie. Hele leuk duiken om te doen en erg interessant om te leren. We hebben op het wrak HTMS Sattakut gedoken en ook zogenoemd gepenetreerd tot 3 kamers in het wrak. Vervolgens hebben we met nitrox gedoken. Nitrox is verrijkt zuurstof. Dit heeft het voordeel dat je langer op diepte kunt blijven. Daarnaast hebben we een diepe duik, een nachtduik, een navigatie duik en een fotografie duik gemaakt. Deze duiken verschillende niet veel van de duiken die ik al eerder had gedaan maar kregen we theorie les voor die tijd. De theorie ging over wat wij met de studenten moeten doen om hun specialty te halen. Verschillende technieken en aandachtspunten zijn leuk om te horen. Naast de
opleidingen voor de specialty`s heb ik ook een stukje ervaring opgedaan. Mijn eerste open water cursussen gegeven!! Dit was erg mazzel want normaal kon je niet zo tussen het vaste personeel als "freelancer". Gelukkig voor mij hadden ze begin december geen nederlandstalige duikinstructeurs dus mocht ik het doen. Het verschil tussen de IDC opleiding en daadwerkelijk les geven is heel groot haha. In eens heb je de verantwoordelijkheid en zijn de leerlingen bloed serieus en doen echt alles
wat je zegt. Het is erg intensief op het begin om te zorgen dat je alle oefeningen doet en dat je alle punten in je briefingen meeneemt om een goede duik te hebben. Het lesgeven ging echt super goed en de studenten waren erg enthausiast. 4 van de 8 mensen wouden zelfs direct doorgaan met hun advanced open water!! Dit zou normaal gesproken ook door mij worden gedaan maar helaas had ik een infectie opgelopen aan mijn knie. Een spinnebeet was gaan ontsteken. Eerst op Koh Tao naar de kliniek geweest. Zij waren er erg nuchter onder. Ik kreeg antibiotica tabletten mee en ik moest maar wachten totdat het uitzichzelf open ging. Na 2 dagen was het nog niet open en dus ben ik naar een andere kliniek gegaan. Daar begonnen zij direct de wond open te snijden en mij om de 8 uur aan een antibiotica infuus te leggen. Een dag later was het nog niet beter dus moest ik naar Koh Samui naar het ziekenhuis. Eenmaal daar aangekomen ging nogmaals het mes er in en is het uitgesneden tot aan de spier. Op dat moment kon ik mijn halve duim in de wond kwijt. Dit was voor mij heel beroerd! 2 dagen in het ziekenhuis en 14 dagen aan de antibiotica en niet duiken. Heel vervelend op Koh Tao want dit betekend dat er weinig te doen is. Ik moest uit de zon blijven (geen strand) ik mocht niet drinken (niet de kroeg in) en niet duiken. Ik ben zowaar een boek gaan lezen haha.

Kerst op Koh tao was erg gezellig! Kerstavond zijn we uit geweest en was het hele strand vol. 1ste kerstdag zijn we met zijn allen uiteten geweest en daarna nog een drankje gedaan. Na kerst was het voor afscheid nemen voor mij. Met alle mensen nog gelunched of een drankje gedaan. Toen terug naar Bangkok.

Ik ben weer naar de Koh San Road gegaan waar ik wist dat een andere meid ook zou komen. De meid was al veel in Bangkok geweest dus ik had een prive gids voor de volgende dag. We zijn eerst naar Siam Square geweest, een groot winkelcentrum voor de rich and the famous van thailand. De Rolls Roys en de Lamborghini staan daar in de hal te pronken. Alle merken als chanel, gucci, prada, armani zijn vertegenwoordigd. Apart om dat tegen te komen in een 3e wereld land. Vervolgens zijn we naar
2 skybars geweest. De eerste was op de 37ste verdieping en de 2e op de 55ste verdieping. Een ademnemend uitzicht!! Alleen maar snel een foto genomen want een drankje was hier niet te betalen. Daarna zijn we naar de rosse buurt van Bangkok gegaan. Dit is letterlijk de volgende wijk. 18 dwarsstraten vol met barretjes met westerse mannetjes met grijze haren. Ongelovelijk!! Lindsey wou een weddenschap met mij aangaan: Wie zijn knapper ladyboys of de meiden. Het leek mij een makkelijke keuze maar ik moest er toch van terug komen. De ladyboys in een club in bangkok zijn niet aan te zien voor kerels. Super dun, geen brede schouders en zelfs geen bobbel in het bikini broekje dat ze dragen. Zij waren ook de enige waarbij het leek of zij plezier hadden aan wat zij deden. Ik was blij dat na deze dag een biertje kon drinken tussen de backpackers van Koh San Road.

De 30ste naar Sydney gevolgen. ik had ontzettend mazzel met mijn aansluiting. De eerste vlucht had een behoorlijke vertraging maar een sprint tussen alle vliegtuigen door had ik het nog net kunnen halen. Jammer dat ik geen foto heb kunnen maken want het was een grappige ervaring. Eenmaal in Sydney aangekomen ben ik naar Kings Cross gegaan. De backpackers wijk van Sydney. Eenmaal aangekomen heeft Bart Freriksen mijn een kamer kunnen regelen. Ideaal want dat was echt geen doen geweest met de drukte rond oud jaar. Dezelfde dag naar het Opera House gegaan en de Botanic Gardens geweest. Super mooi! In vergelijking met de Botanic gardens van Sydney vallen de twickel tuinen in het niets. Groot, mooi met verschillende fontijnen etc en echt midden in de stad tussen alle skyscrapers. Oud jaars dag zijn een we met een pak goon in de hand naar een park gegaan. Hier hebben we de hele middag lekker in het zonnetje gezeten en crickett gespeeld met de ozzys. Zelfs de politie agenten die ons van de alcohol moesten houden wouden wel een potje crickett meespelen. Het park was eigenlijk een alcohol vrije zone maar zij wisten dat er eigenlijk geen houden aan was dus zorgden zij alleen dat het rustig en netjes bleef. Om 12 uur een super vuurwerkshow gezien! We waren op een beste afstand maar wat een vuurwerk knalt daar de lucht in. Super leuke dag!

Vandaag heb ik van alles geregeld zoals een bankrekeningnummer en een sofinummer zodat ik aan het werk kan. Ja zelfs ik moet er aangeloven. Ben druk op zoek en ik hoop dat ik binnenkort iets kan vinden.


Hoe is het bij jullie? 25 graden zonnetje?

  • 02 Januari 2014 - 09:21

    Björn Semmekrot:

    Goed verhaal Michel! Lekker herkenbaar! Enjoy Oz! Cheers mate

  • 02 Januari 2014 - 09:40

    Lorynn:

    Leuk broer! Veel plezier in australie:-)

  • 02 Januari 2014 - 18:57

    Pa:

    Hallo Michel, leuk verhaal. Succes met het zoeken naar werk.

  • 02 Januari 2014 - 19:02

    Jules Wijsbeek:

    Waar ben ik in het afscheid! Succes maat in Australië.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 13536

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 03 December 2014

Thailand & Australië

30 Juli 2010 - 21 Januari 2011

Stage Curacao

Landen bezocht: