PADI Proffesional - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Michel Teela - WaarBenJij.nu PADI Proffesional - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Michel Teela - WaarBenJij.nu

PADI Proffesional

Blijf op de hoogte en volg Michel

15 November 2013 | Thailand, Ko Tao

Het is al weer en tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen. Ik ben de laatste weken erg druk geweest.

In mijn vorige verslag liet ik al weten dat ik in een wereld record poging ging meedoen. Het was een super leuke dag. Smorgens kwamen we met alle mensen samen ( 62 duikers die meedoen aan de piramide, 5 organisatorenten, 2 safety divers, 2 getuigen en 3 fotografen) voor de briefing. In deze briefing werd uitgelegd hoe we dit gingen doen en vooral wat de voorwaarden zijn die Guiness stelt. We werden opgesplitst in groepen die ieder een laag van de piramide vertegenwoordigde. Je raad het al in was A6 wat betekende onderaan in het midden. We hebben een "dry run" gedaan om het strand en toen zijn we met de boten naar de duikstek gegaan. De piramide duik duurde ongeveer 35 minuten en was super leuk om te doen. Het wereld record (62 duikers) is nu in behandeling bij Guiness en zal eind deze maand als officieel worden verklaard.

De duikers in de piramide waren allemaal divemasters of dan wel instructeurs dus na 35 minuten op een kleine diepte had iedereen de tank nog half vol. Tja wat gaan je dan doen met 62 duikers . . . ONDERWATER GEVECHT!!!! haha we hebben de grootste lol gehad om elkaars tanken tijdelijk dicht te draaien, maskers af te trekken, ademautomaten uit de mond te trekken. geweldig!!

Na deze duik was het weer terug naar school want mijn tijd om de divemaster te doen werd korter en korter. Uiteindelijk een dag voordat mijn instructeurs course (IDC) begon mijn divemaster afgerond. De IDC duurde in totaal 14 dagen. Iedere dag van 9 tot 6 of in het klaslokaal of in het water. Ik heb echt super veel geleerd in deze korte tijd. Gisteren was het dan zover examen gehaald en ik ben officieel een PADI DIVE INSTRUCTOR!!!! whoop whoop!!

Op het eiland verder ben ik alleen maar aan het genieten. We gaan met zijn allen veel naar de mooiste baaien hier en vermaken ons prima. Het eiland is super relaxt en iedereen is hier heel gastvrij. Gelukkig is er nog weinig te merken van de regentijd hier op het moment. Wel is de wind gedraaid wat op sommige dagen hoge golven veroorzaakt. Dat maakt het duiken alleen maar een grotere uitdaging.

Ik hoop dat het jullie ook allemaal goed gaat in 3-9 graden en regen. (sorry kan het niet laten haha). Tot horens!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 13535

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 03 December 2014

Thailand & Australië

30 Juli 2010 - 21 Januari 2011

Stage Curacao

Landen bezocht: