Bangkok city - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Michel Teela - WaarBenJij.nu Bangkok city - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Michel Teela - WaarBenJij.nu

Bangkok city

Blijf op de hoogte en volg Michel

26 September 2013 | Thailand, Bangkok

Daar sta je dan met je goeie gedrag op bangkok airport zonder een hostel voor de nacht. Ik heb een taxi gepakt naar Koh San Road. Ik kwam de taxi nog niet uit of ik had al 3 thai voor me staan met vragen over hoe lang ik bleef of ik al een hostel had en voor dat ik het wist zat ik in een tuktuk naar een toerist center. Ik heb een prima kamer geregeld. Kom ik in het hostel een ander tegen die voor 600 bath minder 3 nachten blijft dus ik was genept. Goede investering want alles begint hier duur (relatief dan) en vervolgens kom je soms op een 10e van de eerste prijs uit.

Na mijn tas in mijn kamer te hebben gedumpt op mijn kamer ben ik de Koh San Road op gelopen. Koh San Road is de backpackers straat van koh tao of zeg gerust buurt. Heel gezellig en honderden kraampjes met eten en armbandjes etc. IEDERE thai spreekt je aan wil je pakken kopen, wil je een tuktuk, taxi van alles na 2 dagen ben ik er knetter gek van. Maar goed vriendelijk blijven. Ik kwam een een tuktuk chauffeur aan de praat en gaf me een kaart van de omgeving en wat er te zien was. Hij bood met een prijs van 400 bath om 2 of 3 tempels te zien. Wat afdingen en hop voor 50 bath zat ik in de tuktuk eerst langs een tourist info omdat ik een fietstocht wou doen maar was me te duur. Toen naar "the Standing Buhda" een budha van bijna 30 meter hoog van goud . Daar even rond gelopen en toen ben ik terug gegaan naar mijn prive chauffeur om naar de volgende tempel te gaan. Hij vroeg me of ik naar nog een toerist info wou omdat hij daar benzine geld voor vangt. Ik keek hem een van ja wat denk je zelf. toch maar gedaan daarna naar een andere tempel en vervolgens terug naar Koh San Road. Met afrekenen wou ik hem de 50 bath geven "Keep it" was het antwoord. Ik in shock en stom verbaasd van de gemiddelde tuktuk driver nept je bij het leven. Ja zei die het was een leuk ritje en het de tweede info punt was een nieuwe voor hem dus hij kreeg daarvan een extraatje. Prima!

Het was 5 uur dus ik vond het wel tijd voor een biertje maar ja waar ga je in je eentje een biertje drinken? euh ja niet dus ik liep wat door de straatjes en toen riepen Jenny en Mad mij. Ik was ze tegen gekomen bij een tempel. Met hun een biertje gedaan en hun waren voor 400 bath rond gereden door bangkok. Hehe die heb ik nog in de pocket!!! Na wat Pat Thai en een aantal Chang biertjes ben ik gaan slapen.

Mijn wekker ging af en ik schrik wakker, waar de (...) ben ik ?!?!? duurde even maar toen kwam het besef terug haha. Met 2 anderen langs The Grand Palace, Wat Pho en Wat ankor geweest. Alles gelopen dus toen we terug waren was het ookal 4 uur dus gezellig een biertje gedaan om een mooie dag af te sluiten. Vanavond afgesproken om te gaan eten.

Zondag ga ik met de bus en ferry naar Koh Tao kan niet wachten tot ik in het water lig!!

Foto`s zet ik op FB of Instagram.

  • 26 September 2013 - 13:45

    Martijn Koele:

    Klinkt goed michel!! Zijn die pilsjes nog een beetje binnen te houden?? Heel veel plezier nog. HOLER!!!

  • 26 September 2013 - 21:53

    Manja:

    Leuk Mich, wel bijzonder hé !

  • 27 September 2013 - 07:30

    Lorynn:

    Klinkt goed Michel! Fijn dat de mede backpacker al gevonden zijn. Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 13529

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 03 December 2014

Thailand & Australië

30 Juli 2010 - 21 Januari 2011

Stage Curacao

Landen bezocht: